Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Αισχροκέρδεια Χτες, Υπερπροσφορές Σήμερα...




Επιτέλους έφτασαν οι εκπτώσεις! Τώρα όσοι από τους καταναλωτές έχουν ακόμη ορισμένα euro διαθέσιμα για αγορές, μπορούν να ξεχυθούν στους εμπορικούς δρόμους της χώρας. Να βρουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε χαμηλότερες τιμές και να κάνουν shopping therapy κατά της κρίσης, εκμεταλλευόμενοι τις μεγάλες προσφορές. Όπως και αν εκλάβουμε την περίοδο των εκπτώσεων, αποτελεί αναμφίβολα ευκαιρία για κάθε μέγεθος "τσέπης". Από εκείνους τους συμπολίτες που δεν τους επηρεάζει η ύφεση, μέχρι τους οικονομικά ασθενέστερους που υπολογίζουν "σφιχτά" τα λίγα euro που διαθέτουν προκειμένου να καλύψουν ορισμένες ανάγκες μέσα στις εκπτώσεις.

Κάθε μέρα όλοι μας συναντάμε παντού τις λέξεις "προσφορές" & "εκπτώσεις", συνοδευόμενες από νούμερα που "παίζουν" από 20% έως και 70%... Όπως είναι λογικό, οι πρώτες μας σκέψεις σχετίζονται με την ευκαιρία αγοράς ορισμένων αγαθών που επιθυμούμε. Ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, βιβλία κ.α. Ωστόσο, δεν πρέπει να αφήνουμε στην άκρη κάποιες άλλες σκέψεις και αναλογίες όσον αφορά ευρύτερα την ελληνική αγορά. Θέτοντας σε σύγκριση με το παρελθόν το επίπεδο τιμών στις εκπτώσεις και το μέγεθος των προσφορών σε πολλά εμπορικά καταστήματα, προκύπτει το εξής συμπέρασμα:

Αν σήμερα "κατακλυζόμαστε" από μοναδικές υπερπροσφορές για αγορές, τότε όλα τα τελευταία χρόνια πριν την οικονομική κρίση υποφέραμε από την αισχροκέρδεια αρκετών εμπόρων.... Δεν γίνεται σήμερα στις εκπτώσεις πραγματικά να εντυπωσιαζόμαστε από τις χαμηλές τιμές σε ορισμένα προϊόντα και 2-3 χρόνια πριν να τα πληρώναμε σε γενικές γραμμές "χρυσά"! Όλοι γύρω αναφέρονται στις ευκαιρίες, αλλά ελάχιστα σχόλια ακούγονται σχετικά με το υπερκέρδος που απολάμβαναν πολλοί από τους εμπόρους που πλέον παραπονιούνται αγχωμένοι για το μέλλον της επιχείρησής τους. Σαφώς δεν είχαν την ίδια ακραία κερδοσκοπική συμπεριφορά όλοι οι έμποροι. Όμως, οι περισσότεροι ομολογουμένως εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τα περιθώρια υπερκέρδους που τους δημιούργησε η ελληνική οικονομική "φούσκα", η οποία στηρίχτηκε στην υπερχρέωση των καταναλωτών από τραπεζικές κάρτες και δάνεια.

Δηλαδή σε περίοδο άνθησης του εμπορίου "γδύνουμε" τους καταναλωτές, και τώρα στα δύσκολα "ανακαλύπτουμε" τα πραγματικά περιθώρια μείωσης των τιμών και τις κάθε είδους προσφορές; Είναι αλήθεια πως οι Έλληνες έχουν χαμηλή καταναλωτική συνείδηση και ωριμότητα, αλλά αυτό αλλάζει όταν όλο και περισσότεροι θα μετράνε τα euro και αναγκαστικά πια θα σκέφτονται πριν πάνε στο εκάστοτε ταμείο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου